Estadounidencs violen bloqueig per rebre atenció mèdica a Cuba

https://i1.wp.com/cms7.blogia.com/blogs/c/cu/cub/cubasalud/upload/20060724221138-006.jpgEls nord-americans ompliríen els hospitals cubans per a tractar-se en el cas de ue Washington aixequés  la prohibicció als seus ciutadans de viatjar a l’illa, asseguren metges cubans que curen a ciutadans d’aquell país, que es desplacen a Cuba violant la llei del bloqueig.

Engreixarien el nombre de pacients del turisme de salut que Cuba impulsa des de fa anys a través de la companyia estatal “Cubanacan Turismo y Salud” com ho són en l’actualitat pacients llatinoamericans, europeus i canadencs.

“Esto se llena de norteamericanos” si poden viatjar com a turistes, va respondre sense dubtar a ANSA el doctor Rodrigo Alvarez Cambras, director de l’Hospital Ortopèdic Frank País, per les mans del qual han passat aquests díes 13 presidents estrangers, de qui no en revela la identitat per ètica professional.

“La asistencia en Estados Unidos es muy cara, no está garantizada al 100% de la población como en Cuba. Aquí se cobra menos de la mitad que en Estados Unidos” als estrangers, afirma Alvarez Cambras.

L’hospital Frank País de La Havana, considerat el més gran del món en la seva especialitat,  atén al cap de l’any prop de 500 estrangers, entre ells “alguns” estadounidencs, que arriben a l’illa a través de tercers països o amb vises de caràcter religiós davant la imposibilitat de visitar el país com  a turistes.

“Hemos operado a algunos” norteamericans. “Ahora han empezado a venir también los cubanoamericanos que hasta ahora no venían. Estos están viniendo bastante”, després de flexibilitzar-se les restriccions per viatjar a l’illa, va afirmar Alvarez Cambras.

Els pacients estadounidencs que ha tractat “destacan el trato cálido de los médicos. Allí no nos saludan, ni nos sonríen, no nos hablan, me dicen algunos”.

https://i1.wp.com/photos1.blogger.com/blogger/5308/3288/1600/image009-sm.jpg

El profesor William Stetson, de la Universidad de Southern, California, en Estados Unidos, aprecia el rigor y profesionalidad de los especialistas del sistema de salud en Cuba.

A l’Institut  nacional d’oncologia i radiologia també arriben pacients estadounidencs: “Muchas personas de Estados Unidos nos escriben diciendo que quieren venir a tratarse a Cuba. A algunos los tratamos”, va afirmar el seu subdirector d’Investigació, Lázaro Anasagasti.

“Recibo muchos correos de personas de Estados Unidos que buscan una segunda opinión. Los tratamientos que aquí les daríamos están a la altura de los de allí”, digué a ANSA Jesús de los Santos, cap de servei d’oncopediatria d’aquest institut.

En el cas dels infants estrangers no se’ls cobra.

De Los Santos recorda el cas d’una nena estadounidenca de mare cubana que va arribar fa cinc anys a Cuba amb un tumor maligne intracerebral buscant una segona opinió després d’haver-se gastat 500.000 dòlars en el tractament a Estats Units. “Aquí habría sido gratis”, va comentar.

El turisme de salut “es una tendencia que se consolida”, va declarar a ANSA la viceministra del Turisme, María Elena López.

“Tenemos importantes centros antidroga que tienen muy buenos resultados, incluso personas famosas han venido a Cuba a desintoxicarse”, digué en refèrencia al tècnic de la selecció de futbol argentina, Diego Armando Maradona.

Notícia extreta de CUBADEBATE

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: